mandag den 7. oktober 2013

Lidt om mig selv, arbejde og MIL



Lidt om mig selv og hvorfor jeg læser MIL.
Jeg blev uddannet bygningskonstruktør i 1992 fra Byggeteknisk Højskole i Horsens.


Efter endt uddannelse, arbejdede jeg nogle år i Tyskland på forskellige tegnestuer. Jeg var retur i DK i 1995 og har i DK arbejdet i primært betonelementbranchen med salg og projektkoordinering.

I 2007 skiftede jeg et projektlederjob ud med underviserrolle på min “gamle” uddannelsesinstitution, der i mellemtiden var fusioneret og i dag hedder VIA UNIVERSITY COLLEGE Campus Horsens.

Jeg har gennemgået en voksenunderviseruddannelse sammen med min ´fellow´ MIL studerende Lars Hedegaard (Aarhus Tech) og det var her vi mødte udtryk, som didaktik, PBL, BLOOM taksonomi osv.

De studerende jeg til daglig har med at gøre, er 3 semester internationale studerende. Disse studerende kommer primært fra Østeuropa og er vant til en anden undervisningsform end PBL, som bliver anvendt i vores uddannelse. Der er en introduktion til `vores system´ i de 2 første semestre, som populært kaldes learning to learn.

I en tidligere blog, beskriver jeg, at jeg har gennem de 6 år har undervist på VIA i Horsens på bygningskonstruktøruddannelsen (BK uddannelsen) forsøgt at simplificere, til tider ganske indviklede priskalkuler, projekt økonomistyringsprogrammer, projekt og byggesagsbeskrivelser, tidsplans udregning til en overordnet proces forståelse for byggeriets planlægning og styring, som indgår som et fag i en tværfaglig semester case på BK uddannelsen.

Udbyttet af MIL uddannelsen skulle gerne ende op i en dyb indsigt/ forståelse for hvordan jeg formidler og derigennem tilvejebringer læring gennem teknologiske platforme.

Et specielt fokusområde vil fra min side være formidling af ikt-bekendtgørelsen fra Bygningsstyrelsen, - og hvordan en effektiv kommunikation mellem byggeriets parter tilvejebringes.